7 Şubat 2025

aslanpa haber sitesi

aslanpa haber

3 kişiden 2’si haftada 1 internetten alım yapıyor

Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 66’sı haftada en az bir kez internetten alışveriş yaparken, Türkiye’deki tüketiciler, diğer tüm Avrupa ülkelerinden daha fazla online alışveriş aboneliğine sahip.

MİTHAT YURDAKUL / Ankara – Türkiye’deki tüketiciler, düşük fiyatlar ve daha geniş ürün yelpazesi gibi nedenlerle Çin, Almanya ve ABD gibi ülkelerden alışveriş yapmayı tercih ediyor ancak, gümrük ücretleri ve dolandırılma korkusu pek çok tüketiciyi vazgeçiriyor. Uluslararası kargo şirketi DHL, “2024 Online Alışveriş Trendleri” araştırmasında Türk tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarını masaya yatırdı. Araştırmaya göre Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 66’sı haftada en az bir kez çevrimiçi alışveriş yapıyor.

Giyim, kozmetik popüler

En sık satın alınan ürün kategorisi ise giyim ve ayakkabı. Bu kategoriyi kozmetik ve güzellik ürünleri ile yiyecek-içecek izliyor. Türkiye’deki tüketiciler, diğer tüm Avrupa ülkelerinden daha fazla online alışveriş aboneliğine sahip. Türk tüketicilerinin yüzde 81’i alışveriş fikirleri için sosyal medyayı kullanıyor ve yüzde 65’i sosyal medya platformlarından alışveriş yapıyor. Her ay internetten 800 TL üstü tutarda harcama yaptığını ifade edenlerin oranı yüzde 69.

Ücretsiz teslimat tercih sebebi

İnternetten alışveriş yapanların yüzde 64’ü çoğunlukla ücretsiz teslimat sunan mağazalardan alışveriş yaparken, kargo noktası üzerinden teslimat, Türkiye’de diğer ülkeler kadar popüler olmadı. Türk internet müşterileri; ürünleri başka yerlerde daha ucuza bulduklarında, teslimat çok pahalı ya da yavaş olduğunda büyük bir oranda ürünleri sepette bırakarak alışverişten vazgeçiyor. Türkiye’deki tüketiciler, düşük fiyatlar ve daha geniş ürün yelpazesi gibi nedenlerle yurtdışından alışverişi de tercih ediyor. En çok alışveriş yapılan ülkeler, Çin (yüzde 57), Almanya (yüzde 46), ABD (yüzde 26), İspanya (yüzde 11) ve Fransa (yüzde 9). Gümrük ücretleri (yüzde 59), dolandırılma korkusu (yüzde 54) ve daha uzun teslimat süresi (yüzde 53) yurtdışından alışverişi engelleyen en büyük nedenler arasında.