Yasal işlem başladı: Yapay zekâ sadece giyinik hizmet verecek

Sosyal Medya Devleri, Dijital Mahremiyeti Korumak İçin Yapay Zekâ Uygulamalarına Karşı

Sosyal medya devleri Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, dijital mahremiyeti tehdit eden yeni bir yapay zekâ uygulamasına karşı harekete geçti. ShiftDelete’de yer alan habere göre Çin merkezli Joy Timeline HK Limited’in geliştirdiği CrushAI adlı uygulama, kullanıcıların yüklediği görseller üzerinde ‘giysileri yok etme’ efekti uygulayarak, açık rızaları olmadan ‘dijital çıplaklık’ yaratıyor. Meta, bu uygulamanın hem etik dışı hem de topluluk kurallarına aykırı olduğunu belirterek Hong Kong’da yasal işlem başlattığını duyurdu.

“Görünmeyen” Ama Çok Gerçek Bir Tehdit

CrushAI gibi uygulamalar, yüklenen görsellerin üzerine yapay zekâ kullanarak ‘çıplaklık efekti’ yerleştiriyor. Bu tür içerikler daha sonra sosyal medya reklamları aracılığıyla dolaşıma sokuluyor. Meta’nın açıklamasına göre, bu uygulama şimdiye dek 10 binden fazla uygunsuz reklam ile Instagram ve Facebook’ta kendine yer buldu.

Meta’nın hukuk ve güvenlik birimleri, bu tür görsel manipülasyonlara “sıfır tolerans” politikası uygulayacaklarını bildirdi. Şirket, yalnızca reklamların engellenmesiyle yetinmeyecek, bu içerikleri üreten uygulamaların tümden erişimini de sonlandıracak.

Dijital Etik ve Her Yaş İçin Güvenlik Gündemde

Meta, bu adımı yalnızca bir uygulama özelinde atmadı. Tech Coalition ile yürütülen Lantern Programı kapsamında, dijital güvenlik, çocukların korunması ve yapay zekânın etik kullanımı başlıklarında daha sert küresel önlemler alınacağı açıklandı.

Meta sözcüsünün açıklaması ise oldukça netti:

“Kullanıcıların izni olmadan oluşturulan veya paylaşılan her türlü çıplak görsel içerik, sadece reklam politikasına değil, insan haklarına da aykırıdır. Gerektiğinde bu uygulamaların tamamını erişime kapatacağız. Yapay zekâ, insan mahremiyetini ihlal etmek için değil, yaşamı kolaylaştırmak için vardır.”

Related Posts

ILL, sosyal medyayı salladı

PlayStation 5 için geliştirilen vücut korkusu temalı hayatta kalma oyunu ILL, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. Summer Game Fest etkinliği kapsamında tanıtılan ancak birçok yapımın gölgesinde kalan oyun, Team Clout tarafından geliştiriliyor ve …

Yapay zekayla yapılan video hayrete düşürdü: Sosyal medya fenomenleri tarih boyunca olsaydı ne olurdu?

Yapay zekanın gelişim süreci tüm hızıyla sürüyor. Her geçen gün hayatımıza yeni yapay zeka robotları girerken, güncel yapay zeka robotlarının yetenekleri görenleri hayrete düşürüyor. Ozan Sihay isimli bir içerik üreticisinin sosyal medyadan paylaştığı video dikkat çekti. Google’ın geliştirdiği Veo 3 ile yapılan video, “Ya Vloggerlar tarih boyunca olsaydı?” başlığıyla paylaşılırken, video içeriğinde tekerleğin icadı, piramitlerin yapılış anı, Alper Tunga’nın savaş alanındaki görüntüsü, Kral Arthur’un kılıcı kayadan çıkarması, Pompeı patlamadan önceki görüntüler ve Titanik’teki insanların son anları gibi görüntülere yer verildi. Türkçe konuşan karakterler izleyenleri şaşırtırken, Veo 3’ün daha ne kadar ileri gidebileceği merak konusu oldu. Söz konusu video kısa sürede sosyal medyada büyük ilgi gördü.

WhatsApp’a yeni buton geliyor: Artık uygulamayı silmeye gerek yok

WhatsApp, mobil kullanıcıların uygulamadan çıkış sürecini kolaylaştıracak yeni bir özellikle gündemde. Yeni çıkış butonu, kullanıcı deneyimini kökten değiştirebilir.

150 milyon dolarlık faizsiz finansman anlaşması

Teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell, Dubai İslam Bankası ile varılan anlaşma kapsamında, Körfez Bölgesi’nden 150 milyon dolarlık murabaha finansmanı sağladığını duyurdu.

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme